torsdag 10 februari 2011

Ensmt/roligt

Idag va min första naturkunskaps lektion har missat den hela tiden. Första veckan va vi på ultraljudet, sen på fredagen va det ingen lektion. Veckan därpå va jag hemma med Caspian eftersom han skolades in på förskolan, veckan därpå va jag sjuk sen på fredagen va det ingen lektion, förra veckan härjade maginfluensan här. Vilken otur att just denna lektionen drabbades varenda gång!
Men iaf blev rätt ställd när jag kommer dit och jag är den enda eleven där, lite ensamt måste jag säga. Tydligen är vi bara 4 elever, men oftast dyker ingen upp på lektionen. Han berättade lite vad jag skulle göra och sen förklarade jag att jag helst ville vara klar i maj så jag inte behöver vara orolig att jag inte hinner klart. Han va verkligen jätte poositiv till detta och började diskutera direkt hur vi skulle lägga upp det, skönt att en lärare iaf hjälper mig med det.
Min första uppgift är rätt rolig faktiskt, jag ska göra ett rymdskepp där man ska bo i ca 1000 år framöver för att leta en ny planet att bo på när jorden inte kommer att finnas mer. Man ska tänka på syre, mat, vatten, energi, besättning och sånt där. Så har jobbat med det både i skolan och hemma. :)

1 kommentar: