fredag 25 februari 2011

svinkoppor och okunnigasköterskor

Vårdcentralen tyckte jag skulle komma upp så dom fick titta på det. Så fick en tid 14.00. 
Kom dit och fick en ung sköterska som informerade att svinkoppor inte såg ut på detta sättet utan det blir sår och detta jag hade va säkert munsår.
Jag förklarade att jag haft svinkoppor förr och innan dom blev till sårså såg dom ut precis så här. Och att det spridit sig på munnen och ut på kinden sen igår och att det kliar precis som svinkoppor. Hon fortsätter envisas men hämtar sen en annan sköterska som direkt ser att det är svinkoppor.
Blir så förbannad över att behöva sitta där och informera om hur svinkoppor ser ut till skillnad från munsår. Det borde faktiskt en sjuksköterska veta!
Eftersom jag kommit så tidigt med detta så behövdes det inte mer än salva och asol sprit ett par dagar så skulle det försvinna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar