söndag 13 februari 2011

pust

Är verkligen extremt trött på att denna graviditeten ska ge mig hinder i vad jag vill och behöver göra. Hela denna helgen har varit jobbig, så fort jag försökt göra något eller bara rent av lyft upp Caspian så får jag smärtsamma sammandragningar. Känner mig som en hemsk mamma, Caspian ska inte behöva lida för att jag är gravid men å andra sidan så vill jag vila mig för att inte föda förtidigt igen. 
Idag har Caspian varit en riktig kelgris vilket är helt underbart :) Efter att jag pluggat lite matte satte vi oss i fortöljen, drack varm choklad och läste sagor.
Nu ikväll har vi läst ännu mer sagor, sjungit massa sånger och tittat lite på barn pogram. Och en massa gosande, pussande och kramandes. Helt underbart verkligen!
La Caspian vid 19.00 efter att han fått bada och fått massage.
Nu börjar jag känna mig lite stressad, har en del jag ska hinna med innan det är dags att sova. Just nu vilar jag magen och väntar på att golven ska torka. Sen måste jag diska upp den sista disken, tvätta en sista maskin tvätt, måla det sista lagret på sängen, damtorka, göra 3 sidor matte (prov på fredag) och sen kolla på en film som tillhör naturkunskaps lektionen. Hoppas jag iaf blir färdig till 23.00 så jag sedan kan krypa ner och sova, i morgon ska vi upp lite tidigare eftrsom jag ska till skolan för att ha en extra lektion med naturkunskap.

5 kommentarer:

  1. hur kan ni skaffa fler barn när ni inte kan hålla sams utan gör slut var och varannan dag?????

    SvaraRadera
  2. Haha dags att ta reda på lite fakta innan du yttrar dig kanske?! Och varför vågar du inte stå för vem du är om du nu måste kommentera? Omoget och barnsligt!

    SvaraRadera
  3. barnslig JO de kan man ju tycka när man skaffa fler barn o inte ens ha ni jobb? vad tänker man då med? o ni gör slut var o varannan dag hmmm MOGET JA JO DE TYCKER INTE JA IALLAFALL ATT NI VÄRKA VARA!

    SvaraRadera
  4. hur kan man skaffa 2 barn när man inte ha någon innkomst?

    SvaraRadera
  5. Jag måste säga att det är himla roligt hur mkt du vet om vårt liv som vi själva inte ens vet! Tim har jobb, jag går i skolan inkomst har vi haft hela tiden så vad är problemet? Både jag och Tim hade jobb när vi skaffade Caspian, jag va föräldra ledig i 14 månader (fram tills januari då började jag skolan) jag har ven fortfarande vikarie jobb, Tim har pluggat och nu jobbar han. Vi klara oss gott och väl på den ekonomi vi har och det är inte genom soc!! Och ja vi valde att behålla ett barn eftersom jag blev gravid trotts preventiv medel, vi har ekonomi och kan ge våra barn en bra uppväxt. Sitt inte här och kom med massa skit för du verkar ha noll koll på vårt liv lilla vännen!

    SvaraRadera