måndag 18 april 2011

En tripp till förlossningen

Helt underbart väder idag och värme har vi oxå haft.
Sent igår kväll började förvärkarna sätta fart och det höll i sig hela natten vilket gjorde det svårt att sova. På morgonen tyckte Tim att jag iaf skulle ringa in. Då va jag lite smått tveksam eftersom jag tycker det känns jobbigt och pinsamt att hela tiden ringa in. Men tillslut övertalade han mig. Så jag ringde in och förklarade att jag ringde in för att lugna min sambo men att jag själv inte trodde det va någon fara eftersom jag brukar ha det så här. Men sköterskan tyckte precis som Tim att jag skulle in på en undersökning eftersom slemproppen hade gått i v 32 med Caspian.
Så jag ringde till Tim som bestämde sig att jobba till 14.00 för att sedan komma hem så vi kunde åka in.
Jag och Caspian tog oss en promenad för att träna hans gående utomhus med skorna. Hälsade på farmor och farfar en runda. Och där stannade vi tills Tim hämtade oss. 
Vi lämnade Caspian till hans mormor och sedan åkte vi vidare till förlossningen.
Det blev en vikt, blodtryck och en ctg kurva. När vi väl hade kommit in hade förvärkarna försvunnit och det mesta va endas den malande ryggsmärtan.
Sedan fick vi vänta och vänta tog nästa 3 timmar innan läkaren kom. Den läkaren som vi skulle ha träffat på onsdag för undersökning. Men nu fick vi det gjort idag. Gyn undersökning och sedan vaginalt ultraljud för att mäta livmordertappen. en va inte lång men den va inte för kort heller. Låg väl precis tror jag. Men han sa att det kunde ändras från idag till nästa. 
Så vi åkte hem med samma information som dom andra gångerna. Vila och ta det lugnt. Höra av mig/åka in om smärtan håller i sig eller om jag börjar blöda igen eller om det bli värre. 
Vi stannade till på donken på hemvägen och sedan hem och hämta Caspian.
Nu har jag duschat och helt otroligt nu har jag förbaskat ont precis som i morse. Men jag har tagit två alvedoner och hoppas att jag kan få lite bättre sömn i natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar