torsdag 14 april 2011

Stammis på förlossningen

Har haft väldigt mkt smärta i livmorden dom senaste dagarna och sen har det kommit lite blod två gånger den senaste veckan och idag va det rätt blött i troserna :P Men kunde inte avgöra om det va flytningar eller vatten avgång så ringde in och dom bad mig använda trosskydd i två timmar och sedan ringa tillbaka. När jag ringde tillbaka hade det kommit mer men det gick fortfarande inte att avgöra vad det va så dom ville att jag skulle komma in. Fick köra en CTG kurva som vissade fina hjärtljud och lite kraftiga sammandragningar/värkar först låg dom väldigt högt på 50 men efter en stund gick dom ner till 20. Dom tog även tester (ser ut som gravid test) för att avgöra om det va vatten avgång eller inte. Tack och lov var det ingen vatten avgång. Och dom försäkrade mig att det va helt normalt att ha så mkt flytningar. Rätt äckligt faktiskt hur mkt jag har och jag hoppas att det försvinner snart.
Fick även förklarat hur jag kunde kände mig så klumpig och ovig hela tiden, jag har ökat till 56,2 kg. Antar att det är rätt mkt vatten i benen som väger för så känns det.
Jag har faktiskt tagit ett stort steg att åka in själv till förlossningen. Eller mamma körde in mig men jag va där inne alldeles ensam. :P Mamma och Caspian va hos Sam och Tim va hemma och tatuerade. Tyckte det va onödigt att ha med Tim in eftersom han ändå hade fått åka hem för att ta hand om Caspian och Saga om jag hade fått vara kvar.
Nu blir det lugn kväll framför tv och Tim har erbjudit sig att ge mig massage.

1 kommentar:

  1. Hehe vad kul =)

    Vilket söt rosa band dom hade på förlossningen hehe.

    Kram

    SvaraRadera