onsdag 20 april 2011

Mvc kontroll v 32

Idag har jag och magen varit på kontroll hos barnmorskan. Det såg lika bra ut som vanligt :)
Sf måttet ligger nu på 27
Vikten 56.5 kg
Och blodtrycket kom jag inte ihåg men det var iaf bra :P
Bebisens hjärtljud pendlade väldigt mkt idag men det lät lika mysigt som vanligt.

Vi pratade även lite om vilken vecka det va okej att jag började hjälpa naturen på traven med att få ut bebisen ;) Jag vet att många kommer höja på ögonbrynet och undra vad jag är för mamma, men helt seriöst så bryr jag mig inte. Denna graviditeten är så fruktansvärt jobbig och jag är väl medveten om att bebisen mår bäst av att stanna inne i magen fram tills v 36 därefter ligger den bara och tjocka till sig. Och barnmorskan tyckte att det va okej att jag testade hallonblads te när det började närma sig den veckan. Och även allt annat som kan få igång förlossningen. Så det känns skönt att veta att jag faktiskt kan försöka sätta igång förlossningen om bara några veckor. 
Kan även tillägga att Caspian föddes v 34 och va ett stort barn vilket dom sedan förklarade att det kan beror på att Tims mamma fick stora barn. Caspian vägde nämligen 2610 g vilket är mer normalt att väga i v 37 än 34.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar