måndag 4 april 2011

Underbara lugn

Äntligen är det lugnt här hemma. Saga har stimmat runt som bara den sen i morse, världens energi har denna hund alltså. Men nu verkar hon har tröttnat och ligger halv sovandes vid min fötter. Nu när vi snart ska ut igen!
Lämnade Caspian vid lite innan 9 på förskolan, sen gick jag och Saga på en lång promenad i hopp om att hon skulle bli uttröttad så jag kunde få plugga i lugn och ro. Men så fel jag hade.
Har iaf fått lite skol arbete gjort. Och snart är det dags att hämta Caspian på förskolan igen, kl 12.00.
Sen blir det hem städa för min del medans Caspian vilar middag.

Ingen som vågat gissa på kön, vikt, längd, vecka och datum än?!  Kom igen nu!

3 kommentarer:

  1. Jag tror att det blir en söt liten kille :)

    Hur mår du och magen annars då?
    Vilken vecka är du på? Kramar!

    SvaraRadera
  2. aktivera huvudet på henne så går det nog lättare.. min hund blir inte heller trött enbart av promenader utan det gäller att få in lite träning i det. :) det räcker att träna lite sitt, ligg, stanna o sån vardagslydnad, särskilt på en valp.. :) bara ett tips :)

    SvaraRadera
  3. A tyvärr så gör vi sånt nästa varje dag men det verkar inte hjälpa :( Hon har verkligen enorm energi. Vi tränar sitt, ligg, tas och sen att hon ska sitta kvar medans vi öppnar dörrar och få inte gå förens vi säger varegod och likaså med maten oxå. Vi har även en sån där aktivitetsboll där man lägger godis i, men det tröttar inte ut henne. Tim tar även nere henne en gång om dagen och släpper henne fri på ängen så hon få springa av sig lös och dom kastar pinnar och kampar med rep men som sagt lite pigg ändå. :P Men funderar på att testa lite hjärngyma med henne har sett att det finns många leksaker att beställa som tränar hjärnan på hundarna och det kanske tröttar ut henne mer. Tack för tipset ändå :)

    SvaraRadera