lördag 19 mars 2011

En kväll på förlossningen

Vi bestämde oss för att äta frasses till middag idag, jag tog som vanligt en kycklinghamburgare med meny. Hoppade in i duschen direk eftermaten och det började klia över hela kroppen. Trodde va berodde på att huden va spänd så bestämde mig för att ta olivolja och smörja kroppen med eftersom det funkar rätt bra. Men klådan fortsatte och jag kunde inte göra annat än klia och utslagen började komma fler och fler. 
Ringde sjukrådgivningen som ville att jag skulle kontakta förlossningen. Förlossningen i sin tur ville att jag skulle komma in på undersökning och träffa en läkare.
Eftersom Caspian sov så fick Tim stanna hemma. Tims snälla kusin Linda körde in mig och va med hela tiden :)
Dom konstaterade att det va en allergisk reaktion, förmodligen någon krydda eller nått dom ändrat i kycklingmenyn eftersom jag inte reagerat innan.
Dom tog blodprov, kollade blodtrycket och sen fick jag även göra ctg kuravn för att kolla bebisen. Bebisen mådde fint men va som vanligt svår att hitta hjärtljuden på eftersom Loppan är envis och inte alls vill bli kontrollerad. Men tillslut gick det. Ctg kurvan vissade att jag hade väldigt mkt sammandragningar/förvärkar dom låg på 8 sen steg dom till 37 och över vilket är rätt mkt. 
Dom ville göra ett vaginalt ultraljud men jag ville inte och efter att ha pratat om att jag gjorde ett förra veckan så tyckte även barnmorskan att jag kunde få slippa. 
Nu är jag hemma igen med stränga order om att vila  och helst vara säng liggandes.Jag har fått tabletter mot klådan och utslagen började lägga sig väldigt fort efter första tabletten vilket va skönt. Nu svider det bara på kroppen men hellre det.
Bilderna är tagna 30 minuter eter reaktionen startade så som ni kan förstå så såg jag betydligt värre ut när ja väl kom in.


 

3 kommentarer:

  1. Tack:)
    usch vad jobbigt med utslag, hoppas det blir bättre nu med tabletterna!

    SvaraRadera
  2. Ursh men gumman, vet inte vad jag ska säga, har själv varit med om ganska mycket nu under denna graviditet så jag förstår hur jobbigt det är... Nu börjar det klia även på min mage när jag såg din kropp hehe...Hoppas det blivit bättre nu och att kliandet har slutat =)

    Annars mår jag bättre nu och det tackar jag Gud för ;)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Usch, tur det inte va värre än så iaf :-( kram

    SvaraRadera