söndag 13 mars 2011

Mardröm

I natt drömde jag att det kliade och spände jätte mycket på magen, jag smörjde hela tiden i full panik. Nästa morgon hade jag fått fult med bristningar såna där extrema som verkligen syns med.
Va glad jag blev när jag vaknade upp och insåg att det än så länge inte kommit en enda bristning på min fina gravid mage.
Jag har verkligen panik för att få bristningar, andra anser att man kan vara stolta över dom eftersom det visar att man fått barn. Men så skulle jag aldrig kunna se på det. Även om jag älskar min son och Loppan i magen så skulle jag bli fruktansvärt ledsen och besviken om jag får bristningar. Det ser fult och hemskt ut när magen är helt randig. Och helt seriöst, kan man verkligen känna sig snygg inför en kille när hela magen är full med bristningar? Jag hade aldrig gjort det.
5 dagar innan Caspian föddes

8 kommentarer:

  1. Hellre bristningar än att se ut som du! Byxorna åker in i röven på dig. DET är äckligt!!!

    SvaraRadera
  2. haha och det rår jag för att jag inte kan gå upp i vikt?! Trevligt att du spanar in min häck ;)

    SvaraRadera
  3. Nä, precis. Bara för att du inte "kan gå upp i vikt" så klankar du ner på de som är överviktiga o inte kan gå ner i vikt. Men bara för du inte kan gå upp nu, vänta tills du blir äldre vännen :)

    SvaraRadera
  4. nej jag klankar inte ner på dom överviktiga detta handlade om bristningar under graviditet! Tss jag har inte tänkt bli överviktig för den delen ändå eftersom jag kan kontrollera mina matvanor och leva hälsosamt. För fettma är absolut inget jag tänker skaffa mig!

    SvaraRadera
  5. Haha. Den som lever får se. Vet dina överviktiga kompisar om att du tycker de är äckliga? Eller dina gravida kompisar som får bristningar? Eller har du inga såna för att de är äckliga?

    SvaraRadera
  6. Du har inte mycket till liv va? Eftersom du inte ge dig och du hävdar saker som jag inte ens sagt. Vad är ditt problem människa lilla? Jag tycker du ska skaffa dig en bättre hobby än att sitta här och kommentera saker jag inte har sagt. Behöver du kanske hjälp med läsningen?
    Nu ska jag klar göra lite för dig,sen tänker jag inte ödsla mer tid på att läsa eller svara på dina korkade kommentarer som du knappt har grunder på!
    Det är min åsikt att bristningar är äckliga, men jag har ALDRIG sagt att dom personer som har bristningar är äckliga. Det är en skillnad. Bristningar ser äckliga ut och dom är absolut inget vackert, sen spelar det ingen roll vem dom sitter på. Den personen kan ha jätte fint utseende och vara en jätte snäll person det har inget med det att göra. Det handlar om att BRISTNINGARNA inte är vackra!
    Sen har jag aldrig sagt att fet är äckliga, jag skrev att JAG inte täckte skaffa mig fetma! Skillnad!?
    Alla kan se och tycka olika, det är min åsikt men vänd för fan inte på det så det blir till något jag aldrig har sagt för då är du bara jävligt korkad!

    SvaraRadera
  7. Tror du att du är min hobby? Haha omg! Den extremt få sekunderna jag lägger här på att svara är du inte ens värd. Så ha en underbar graviditet av klagande o hoppas du får många bristningar. :) <3

    SvaraRadera
  8. Haha, förlåt men jag måste säga att jag bara ÄLSKAR folk som kommenterar anonymt! Det är ju helt fantastiskt! Bara det att det är anonymt säger ju det mesta om personen i fråga. Nej, stå för vad man tycker skall man göra, annars får det vara!

    Angående det med bristningar så hoppas jag också att jag slipper, men OM jag mot förmodan skulle få dem så är det inte hela världen då de bleknar snabbt i solen och jag snarare skulle se dem som ett minne av att min älskling legat där inne. LoveTracks kallar vi dem här i huset. Den som inte kan se förbi eventuella bristningar är inte heller värd att se dig utan bristningar!!!

    SvaraRadera