torsdag 17 mars 2011

Problem med rökande grannar

Vi har ett par under oss som röker inne i sin lägenhet, vilket inte har stört mig fram tills nu. Helt plötsligt luktar vår lägenhet rök, det mesta sitter i hallen. I natt när jag skulle gå på toa luktade det fruktansvärt mkt så då öppnade jag ut till trapphuset där det luktade fruktansvärt mkt.
Vad ska man göra åt det?
Jag kan ju inte direkt klaga med tanke på att dom har rätt att röka i sin lägenhet. Men jag vill inte att det ska lukta inne hos oss och speciellt inte så som rökdoften sätter sig i kläderna och sakerna. Det luktar rätt mkt i Caspians rum oxå och där vill jag absolut inte ha någon rökdoft.
Något måste har hänt, eftersom dom bodde här när vi flyttade in och det har aldrig tidigare gått in till vår lägenhet och inte luktat så fruktansvärt i trapphuset. Undra om det kan vara en ventil eller något?!

4 kommentarer:

  1. Ring helena & säg att det luktar rök hos er & att du vill att hon kollar upp det, som du skriver kan det kanske vara en ventil som behöver fixas?

    SvaraRadera
  2. Det är ingen ide att ringa henne, hon fixar inget ändå. Har massa saker dom ska fixa här men det gör dom inte

    SvaraRadera
  3. skäll på den räkan! ha samma attityd tillbaka, det hade jag. hon var skitspydig mot mig.

    SvaraRadera
  4. Det har jag gjort ett antal gånger, till och med varit i kontakt med kontroet på ronnebyhus pga av henne. Men det hjälper inte så himla mkt.

    SvaraRadera