lördag 26 mars 2011

Stark vilja

Caspian har blivit väldigt duktig på att vissa vad han vill och inte vill. Han får otroliga utbrott när han inte kan eller få som han vill. Skriker och lägger sig rak lång på golvet/marken och tjurar. Det är lite smått gulligt, men fruktansvärt jobbigt när han får 5-10 såna utbrott per dag just nu. Likaså har han börjat bli väldigt blyg mot folk och vill inte lämna mig och Tim. Han har börjat nypas och slänga saker omkring sig, vilket jag absolut inte gillar att han gör. Han har även blivit väldigt duktig på att ta sig fram genom att gå utan stöd, vilket gör oss väldigt glada. Detta har kommit på bara någon vecka, tänk vad allt bara kan vända!

Jag och Caspian tillbringade förmiddagen ute i det fina vädret, lekte på lekplatsen, gungade och gick hand i hand.
När Caspian vilade middag passade jag på att diska, tvätta och plugga lite svenska.
Lite senare blev det in till stan, Dinomin hade invigning i den nya lokalen. Tyvärr missade vi allt skoj dom hade utanför men vi hade ju rabatt om man handlade och sen ville vi ju självklart in och titta hur det såg ut :)
Blev en tur till Maxi för att handla, sen fika.
Hemma har vi ätit bakad potatis med kyckling & bacon röra, till efterätt blev det blåbärspaj med vanilj glass. Tim och Caspian va väl inte så glada i efterätten men det gjorde inget för jag åt för oss alla tre ;)
Har beställt nya gardiner på jotex eftersom en viss hund har tuggat sönder dom i köket. Saga fick Tim helt gratis, men hon kostar en hel förmögenhet att äga!!!
Har målat naglarna och dom tycks aldrig torka, kanske därför Maxi sålde dom så billigt.
Men när naglarna väl ha torkat ska jag återgå till att vika jätteberget med tvätt.

1 kommentar:

  1. Ja ok, men det är ju super. I kommunen jag arbetade i så förlorade man platsen eller fick betala.

    SvaraRadera