lördag 5 mars 2011

Härhänder det saker

Stannade hemma från skolan idag, kändes inte som någon menning att åka in för en enda matte lektion kl 8.10. Skulle vara genom gång av statistik och jag förstå ändå inget av när hon förklarar på tavlan. Jag får mer gjort här hemma i matten än vad jag får i skolan.
Vi har varit hos farmor och farfar på fika. Dom är så underbara dessa människor och dom är verkligen värda guld. Vi fick 500 kr till syskonvagnen vi har köpt eftersom dom ville bidra med lite. Kan berätta att min farfar haft väldiga problem med sitt knä i flera år och inget har hjälpt. Den senaste tiden har farfar blivit betydligt bättre och farmor har inte förstått hur. Min farfar har haft en propp i huvudet så han miste talet och kan bara fåtal ord och sällan blir han förstådd. Men iaf idag lyckades vi få ur han vad som hjälpt hans knä. Det va junipern som vi gav honom i födelsedags present, blir så glad att den har hjälpt honom.
Vi satt barnvakt åt Sebbe bus en stund medans Micaela va inne i stan. Tim och Sebbe spelade medans jag pluggade lite. 
Fattade inte den första uppgiften i naturkunskap och har suttit och läst sidorna om och om igen men inte fattat, så Micaela hjälpte mig närhon kom och snacka om att svaren va enkla egentligen. Jisses att det ska verka vara så svårt :P
Nu ikväll har vi varit hos Jimmy och Linda.
Nej dags att sova nu, klockan är strax 01.00

1 kommentar:

  1. Guud så gulligt av dem att hjälpa till med vagnen! det är ju inte direkt gratis... :/
    Har du bestämt ig om vagnen nu?

    kramar!

    SvaraRadera