lördag 5 mars 2011

I en gravid kvinnas skåp

Folsyra behövs för att kroppen ska producera protein, men också för celldelningen och bildningen av röda blodkroppar.
Om du planerar att skaffa barn kan det vara lämpligt att du ökar ditt folsyraintag. Folsyra är viktigt för fostrets utveckling direkt vid befruktningstillfället och under graviditetens första månader.
 


Regelbundet intag av Omega-3 är viktigt för bl. a. hjärta, kärl, leder och nervsystem att fungera normalt. Omega-3 finns naturligt i fet fisk. Extra tillskott av Omega-3 rekommenderas därför alla som äter fet fisk mindre än fyra gånger i veckan. 
 






Basico innehåller hela 8 viktiga mineraler och spårämnen:
Kalcium, Kalium, Magnesium, Zink, Järn, Mangan, Koppar och Selen.
 


För att hålla mig frisk! Innehåller vitlöksolja och solros olja.

Skonsamt järn- och vitamintillskott som snabbt fyller på järnförråden. Syresättningen till blodet ökar energin och koncentrationsförmågan. 

Dessa saker tar jag varenda dag, basicon, folsyran och blutsaften tar jag för graviditetens skull medans omega 3 och vitlöks oljan tar jag alltid. Jag tar på morgonen 1 tablett folsyra, 1 omega 3 och 5 basico. Ca 30 minuter innan middagen tar jag blutsaften och efter middagen tar jag 1 omega 3, 1 vitlöks olja och 5 basico. Samtidigt som jag försöker äta nyttig, näringsrik mat med mycket vitaminer och järn.
Ni som är gravida, tar ni något kosttillskott?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar