tisdag 22 mars 2011

Underbara sol

Idag har det verkligen varit kanon väder och jag har verkligen längtat ut dom stunder jag varit inne.
Idag har jag varit i skolan för två lektioner, matte och svenska. Va även inne hos syon för att prata om utbildningar efter komvux. Det står mellan förskolelärare och tandsköterska. Förskolelärare behövs nu, men tandsköterska är det som låter mest lockande. Men har ett tag på mig att välja, för först ska jag bli färdig med komvux.
Efter matten va det lång rast innan svenskan började så jag satte mig ute i solen och njöt, kroppen behöver verkligen få lite d vitaminer efter vintern.
Gjorde bort mig lite när jag skulle ha svenska jag traska in i klassrummet och där sitter redan några. Läraren tittar frågande påmig och så säger hon att just nu är det A som ha svenska. Och så säger jag ja ska ju göra provet idag. Visst säger hon så hämtar hon det och vi går ut för att hitta ett rum till mig. Så säger jag ska b inte ha någon svenska. Jo säger hon men ni börjar inte förens 13.35. Jaha säger jag det är ju klockan. Nej säger svenska läraren hon är 12.35. Det va lite pinsamt faktiskt :P 
Provet gick inte så bra, antiken är inte min grej, men få se om jag behöver göra om provet eller ej.
Blev en runda ner på stan efter svenskan, sen bussen hem till min  farmor och farfar där Tim och Caspian va och fikade.
Farmor och farfar har passat Caspian en stund medans Tim har varit på jobb intervju. Och Caspian hade bussat så mkt med farfar.
Hemma har jag på börjat nästa uppgift i svenskan, medeltiden. Sen har det bussats och gosats med Caspian. 
Nu ska jag göra lite matte och samhälle, sen diska och umgås med Tim.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar