torsdag 15 november 2012

Dagen som gått

Idag är vi lediga. Barnen har lekt, vi tog en lång promenad hela familjen i det fina höst vädret och sen har det städats.
Gjorde egen soppa idag med, men det var nog bara jag och Mirabelle som gillade den idag :P Lite för mkt grönsaker för Tims del ;)

Ikväll har vi haft besök av Kim, Katta och Max. Max och Caspian lekte så himla fint och lugnt tillsammans, det är lite ovanligt faktiskt :P Kim är fortfarande kvar, han och Tim sitter och titta på film.

Blev kontaktad av polisen idag, man blir lika rädd varje gång det har något med polisen att göra.. Anledningen var anmälan jag hade gjort i somras då vi fick inbrott i vårt källar förråd. Tydligen gör dom uppföljningar för att se om man kan ha fått veta något mer om det eller hur det har gått. Men fallet las ner eftersom inget fanns att gå på och vi hade ju ändå inte blivit av med något.
Men tog upp en annan sak med polis mannen. Vi har haft en fönster tittare här i ca 2-3 veckor. Caspian har sett han eller hon vem tusan det är eller vilka. Han har vid två tillfällen berättat att någon tittat genom fönstret. Ena gången i Mirabelles rum då såg jag en skugga som gick förbi och trodde jag inbillade mig men då Caspian kommer ut springandes i full panik så var det verkligt. Andra gången i tv fönstret då jag lagade mat då knakade denna personen till och med på fönsterrutan. Barnen fick panik båda två och började gråta. Sedan har någon varit här när vi var iväg märks då denna eller dom har stängt grinden efter sig. För några nätter sedan när jag låg vaken med världens magvärk började Saga skälla in mot lägenheten. Satte mig upp i sängen för att kolla vad som gjorde att hon skällde. Såg på vägen hur någon lyser med en lampa och ut mot hallen. Blev livrädd och la mig ner igen. Vi har även hört hur någon gått precis utanför på natten. Polisen sa att nästa gång ringer vi direkt till polisen så får dom köra ut och titta upp detta. Det kändes skönt, jag har inte ringt polisen då jag känt att dom kanske inte tar detta på allvar eller något sådant. Men han sa att ingen får gå in på vår "tomt" och absolut inte kolla in genom våra fönster. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar