söndag 4 november 2012

Mirabelle är bättre idag, utslagen verkar inte klia så mkt heller. Så skönt för henne!

Vi har varit på kyrkogården och tänt ljus på Tims farmor & farfars grav och även hans mammas grav. Det var väl typ 1 ½ år sedan vi var där senast, Tim gillar inte att åka dit där så därför blir det inte så ofta. Skäms lite att vi inte var på Johans grav och satte ljus, men får väl åka upp där inom en snar framtid och sätta ett ljus. Tänker på honom ofta och det är väl tanken som räknas, eller hur?

Vi åkte hem till Katta och barnen på fika. Dom hade haft kalas igår så vi blev bjudna på tårtor och annat gott :)

Efter middagen gick Tim och Caspian ut för att cykla lite. Jag och Mirabelle satt inne och lekte med klossar.

Vi håller på att förbereda Caspian för att sluta med nappen. Vi pratar om att snart är det dags att sluta och att vi ska lämna napparna i napp trädet och att stora pojkar inte använder napp. Så har vi även börjat med att i stället för att ge honom nappen när han ska sova får han be om den. Så ikväll efter tandborstningen gick vi in på hans rum, han valde en saga och jag bäddade ner honom. Han sa inget och jag kände nästan ja nu kommer detta funka. Jag läste boken, satte på god natt skivan, släkte, sa god natt jag älskar dig sov gott och dröm vackra drömmar så se vi i morgon. Det gick bra och jag var på väg ut då kom det NAPPEN MAMMA! Jaha det var bara att plocka fram nappen, men så lång tid brukar det aldrig ta så framåt går det. Han brukar påminna om nappen så fort han kommer in i rummet.
Hur har ni gjort när ni har fått era barn att sluta med napp?

Jag tog mig ett bad med olja och hade ansiktsmask på, passade på att läsa körkorts teori när jag ändå låg där. Känns lite bättre med foglossningen när värmen kommer.

Nu ska jag sätta mig med skolarbetet sen får det bli sängen i morgon är det dags för vardags rutiner igen!

2 kommentarer:

  1. Ett tips är nu när det snart är jul. Att lämna de till tomten. Så får han en paket och tomten "får" napparna. "Som tomten kan lämna till andra mindre barn som behöver napp. " :-)
    Min lillebror lämnade till tomten och vi förberedde honom långt innan att han skulle lämna de. Dagen kom och han lämnade de. Sen grät han visserligen efter de två -tre nätter men sen var det bra.

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset :) Det var väl det första vi hade tänkt, men sen ångrade vi oss. Jag vet att detta kommer bli jätte kämpigt för Caspian då nappen är den största tryggheten för honom när han ska sova. Jag vill inte att julen ska bli fördärvad av att han ska gråta på natten det känns inget vidare att han ska minnas att tomten kom, han fick mina nappar och jag var ledsen på kvällen. Utan istället får han den vanliga julen med glädje över paketen och tomten sen ger vi honom en annan dag då han får lämna nappen och få vara ledsen över det. Tror det bli lättare att glömma sen och det inte är en speciell dag.

    SvaraRadera