lördag 3 november 2012

Oro

I morse verkade allt mycker bättre med Mirabelle. Feber fri, pigg, glad bara utslagen kvar. Dom kliar och ibland gnäller hon av det, vilket man förstår.
Dagen har varit bra, man har märkt att hon är sliten efter att ha haft hög feber så länge men annars har allt varit som vanligt.
Ikväll kom lite gnällande och förhöjd kropps temperatur, men hon somnade väldigt gott.
Hon vaknade strax efter 22.00 och var ledsen eftersom utslagen kliade. Vi hjälptes åt att klia på henne och hon tyckte det var så mysigt. Hon blev rätt pigg och busade med Tim,. Från ingenstans vände detta tvärt. Hon började panik skrika precis som i onsdags. Vi fick inte röra henne, hon satt och skrek och sa aj hela tiden. Så obehagligt. Efter 30 minuter ringer jag sjukrådgivningen. Han kunde ju absolut inte säga vad det kunde vara men nässelfeber kunde vara ett altenativ. Han säger att vi ska avvakta 30 minuter till och sen ringa igen så ska vi besluta hur vi ska göra. Men så ångrar han sig efter några frågor och säger åt mig att vi ska åka in till barn direkt. 
Jag fick inte tag på någon som kunde göra och att slita upp Caspian mitt i natten är inte rätt. Så nu sitter jag här hemma medans Tim har åkt in med henne. Jag är så orolig och hoppas verkligen att det inte är något allvarligt. Mammas fina prinsessa <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar