torsdag 1 november 2012

Ultraljud

Idag var vi på förlossningen och gjorde ultraljudet. Eller jag var där, Tim och Mirabelle satt utanför. Men dom var inne en snabbis i slutet och tittade. Det var samma barnmorska som vi hade vid ultraljudet med Mirabelle, häftigt :)
Hon är så duktig och berättar om allt hon tittat på och vad allt är, det upplevde vi vid Mirabelles ultraljud oxå. 

Allt såg bra ut med bebisen, den var så livlig att vi inte fick mer än en bild och den är inte den bästa. Men vad göra det?!
Moder kakan låg lång ner och jag kommer få gå på en kontroll av detta i ca v 30, förstod jag det helt rätt så kan det orsaka blödningar men det påverkar inte barnet. Mordekakan låg även på ett annat sätt denna gången vilket vad orsaken till att jag knappt känner fosterrörelse, jag tror den låg inåtvänd?!

Jag har precis som vid dom andra graviditeterna en känsla på vad det blir och vi fick en rätt klar bild av hur det såg ut på ultraljudet, så ska bli spännande att se vid förlossningen. Denna gången vågar nog inte Tim slå vad om 500 kr eller så är det som han säger att han är säker på vad det blir. Vi tror samma!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar