tisdag 13 november 2012

Trötta barn, trött mamma

Idag är vi trötta här hemma, har väl inte varit så stressig dag och natten har varit bra så vet inte vad vi ska hitta att skylla på. Klockan är iaf inte äns 7 och barnen sover redan och jag hade gärna gjort dom sällskap men vet av erfarenhet att gör jag det kommer jag vakna vid midnatt och vara klar vaken. Jag få försöka hålla mig vaken till iaf 10.

Barnen har varit på förskolan, jag har pluggat och varit på mvc. När jag hämtade barnen hade dom flaggan upphängd eftersom dom firade Caspian och dom hade ballonger vid hans plats bland kläderna och han hade fått en fin present. Ett inramat foto på honom :) Det tycker jag var väldigt roligt att dom lägger ner sån energi för att fira barnen! 
Gör dom det på er förskola?

Barnen somnade direkt när vi kom hem då var väl klockan runt halv 1. Caspian vaknade vid halv 3 men har sedan dess varit trött vid halv 6 ville han gå och lägga sig. Hoppas inte han håller på att bli sjuk igen. Mirabelle sov till halv 5 när jag väckte henne. Som jag sagt förut hon sover extremt länge när hon varit på förskolan!

Det blev grekisk sallad till middag och nybakta scones, så gott. Ibland får det vara enkelt!

Jag är väldigt extra stolt över Caspian idag, det händer hela tiden nya saker nu mera och man märker att han är i en period där han lär sig mkt nya saker. Vi började pott träna Caspian efter förra julen, i början av sommaren började han som först förstå att det var pottan kisset skulle komma i och inte där han stod. Efter några veckor var han super duktig och vi började använda kalsonger. Det funkade inte alls och han kissade ner sig hela tiden. Vi har sedan dess hållt på så här och försökt träna, låtit honom gå naken 2 veckor sedan försökt med kalsonger ett par dagar sedan samma sak. Det har verkligen inte funkar och jag har verkligen gjort allt för att det ska gå. Inte äns på förskolan funkade det för där vill han inte kissa på toaletten/pottan alls. Men så idag efter typ 1 månads uppehåll med kalsonger tänkte jag att nu ger vi det ett nytt försök och det funkade. Han har kissat ner sig 1 gång men sen har han gått på pottan varje gång trotts kalsongerna. Han ville även sova med kalsongerna på, men det tror jag inte att han klara än! Jag är så glad för att det äntligen börjar funka. Det är ju faktiskt snart 1 års kämpande med hela pott grejen! Bvc sköterskorna hade rätt, det kommer när han är redo inte när jag vill! Vår duktiga pojke <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar