tisdag 13 november 2012

Mvc

Idag var det dags för ett besök på mvc, akupunktur behandling! 
Behandligen tar ca 30 minuter och man får ligga ensam i ett rum och sedan kommer barnmorskan och snurrar på nålarna efter ca 15 minuter. Känns som jag ska somna varje gång jag ligger där :P
När hon ska ta ut nålarna brukar dom ofta sitta väldigt hårt på mig. Hon säger att det är bra för då betyder det att dom gör nytta. Idag gjorde dom nog extra nytta ;) Den som sitter i neder delen av magen satt väldigt hårt och hon fick hålla på en stund. Men den som satt på vänster sidan av nedre ryggen den lossnade inte. Fick lite små panik när hon säger jag får inte bort den. Och ont gjorde det med, men så lyckades hon tillslut. Huh det var lite obehagligt!
Nästa gång ska jag även få nålar i handlederna som ska hjälpa mer mot illamåeendet, börjar känna av det igen och akupunkturen nu hjälper inte så värst mkt och inte heller tabletterna. Tillsamans gör dom ju så jag slipper kräkas men jag känner av illamåendet väldigt ofta!

Jag älskar gravid magar, det är vackert!

1 kommentar:

  1. Usch, stackare som mår så illa :( Hoppas akupunkturen hjälper. Ett litet tips, fonten som du använder och färgen gör det ganska grötigt att läsa inläggen. Använd en med standard font och färg om du vill att man ska orka läsa hela inläggen :)

    SvaraRadera