lördag 17 november 2012

Per Ida och minimum

Har någon av er läst denna boken? Jag tycker den är bra men är flera år sedan jag läste den och tänkte att det vore bra/roligt för Caspian att veta hur ett barn bli till och lite så nu när vi väntar ett till. 
Jag har skrattat, rådnat, gråtit av allt skratt och skämts så över att jag valde att läsa den för honom. Van var på tok för liten! Tim satt brevid och skakade på huvudet och undrade hur jag skulle förklara för personalen på Caspians förskola att han hade lärt sig ord pung och slida. Ja det kanske blir rätt pinsamt på måndag då jag känner att jag måste förklara för dom att jag läst denna boken för honom för annars undrar dom nog vad vi pratar om här hemma.
Ingen bok för ett sådant litet barn med andra ord, och jag har lärt mig en rijäl läxa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar