söndag 4 november 2012

Gravid cravings

Denna graviditeten ger mig helt sjuka gravid cravings. Det är inte som det varit under dom andra graviditeterna, där har det varit saker som hållt i sig hela tiden och inte så udda saker. 
Med Caspian varmsmörgås med tomat och rödlök och snickers. Med Mirabelle piggelin, coca cola och snickers.

Nu får jag sug på något och kan inte släppa det och sen går det över efter några dagar. 
Förra veckan åt jag en citron bara sådär, jag hade även citron vatten och citron saft i salladen. 
Igår när jag kom på att vi skulle ha blodpudding till middag, då fick jag jag ett sug på att jag ville äta rå blodpudding. Jag ville så gärna och det kändes som det skulle vara jätte gott. Men sen kände jag det att det går lite till överdrift att äta rå blodpudding och jag fick kontrollera mitt begär. Tim tittade med äcklad minn på mig när jag berättade om mitt sug för rå blodpudding.
Jag har även galet sug efter peppakaks deg, lussebullar och julmust det finns i huvudet hela tiden!
Vitlök och coca cola är något som jag känner av varje dag att jag vill ha.
Jag har kört iväg Tim nu klockan 22.51 för att köpa dajm glass, inte för att jag är så sugen på det utan för att jag är sugen på dajm tårta men det kan jag inte fixa fram nu.
Jag har även köpt leverpastej för jag inbillar mig att det är gott och sen lite för att jag behöver äta saker med järn i.

Någon som haft något udda sug?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar