lördag 17 november 2012

Glädje

Visst känner man en stor glädje och lycka när äns barn gör något bra/snällt mot någon annan. Det är som att få ett tecken där man vet att vår uppfostran är bra.

Jag var på toaletten och Caspian inne på Mirabelles rum vägg i vägg. Jag spolar och hör hur Caspian skriker mamma och börjar gråta. Jag skyndar mig ut och han är så ledsen. Jag frågar vad som har hänt. Inget svar. Jag frågar om han har slagit sig på något. Då säger han mamma spolade. Stackarn var inte beredd på ljudet. 
Mirabelle har stått under tiden i dörr öppningen från stora rummet och tittat på. Hon skyndar sig förbi oss och in på Caspians rum. Klättrat upp i Caspians säng och hämtar teletabisen Pou som Caspian har när han sover. Hon kommer fram till oss och ger Caspian den med ett stort leende. 
Jag blev så lycklig och glad av att se den syskon kärleken. Caspian hämtar alltid hennes pingvin när hon blir ledsen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar