söndag 11 november 2012

Fars dagas firande

Vet nu hur Tim fick uppleva sin första fars dag? Jo han blev pappa, den 8 november för 3 år sedan ägde rum på fars dag. Väldigt häftigt tycker jag! Knapps 1 vecka innan när vi var och handlade sa Tim att han ville ha någon sak i fars dags present. Jag sa att det fick han önska sig till nästa fars dag, eftersom denna fars dag skulle han inte vara pappa ännu. Tim sa att det visste man aldrig. Men vem trodde att vi skulle bli föräldrar inom knappt 1 vecka när bebisen var beräknad till 13 december? 
Caspian fick ju ligga på neonatal eftersom han var 6 veckor förtidig. Personalen på neonatal gjorde en teckning och hängde på Caspians lilla plast säng där det stod grattis på fars dag. Så gulligt :)


Vi var hos farmor & farfar på middag och firade fars dag. Min bror och Amy var oxå där. Pappa fick en mugg utav mig. 
Tim och Caspian kom lite senare. 
Mycket trevligt var det :)

Men vår oturs flicka har det varit synd om ikväll. Jag tyckte hon var lite varm när vi kom hem, tog tempen och ja feber igen!
När jag sedan höll på att damsuga sprang barnen runt och busade. Dom blir alltid på världens bus humör när dumsagan kommer fram. Mirabelle skulle springa och snubblade eller halkade och trillade in i soff bordet med tinningen. Det blev ett rijält märke där!
Såg lite senare att hennes fot var lite röd, såg ut som en speta. Men ut kom en glasbit och här hemma har inget gått sönder. :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar